Ändring av renhållningsabonnemang

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Ändring av renhållningsabonnemang
Den här tjänsten använder du som privatperson om du vill göra förändringar i det renhållningsabonnemang som tillhör den fastighet som du bor i just nu. Du kan ändra till helårsabonnemang, fritidsabonnemang eller lägga till ett extra kärl för restavfall. 

För dig som sålt en befintlig fastighet
Observera att ett VA- och renhållningsabonnemang generellt aldrig sägs upp utan följer med fastigheten och överlåts till den nya ägaren. Du som säljare fyller i en flyttanmälan i samband med överlåtelse. Du hittar e-tjänsten genom att klicka här.

Flyttanmälan för dig som ska flytta in i en helt ny fastighet
Flyttar du in i egenproducerad och nybyggd fastighet så använder du e-tjänsten Flyttanmälan egenproducerad/nybyggd fastighet för att registrera ditt nya abonnemang.

Pausa eller avsluta abonnemang
Om du önskar pausa eller avsluta ditt abonnemang, vänligen vänd dig till Trosa kommuns Kontaktcenter. Observera att det endast går att avsluta ett abonnemang om fastigheten till exempel rivs eller av annan orsak är obrukbar.

Företagare
Om du som företagare önskar göra ändringar i ditt renhållningsabonnemang är du välkommen att kontakta Trosa kommuns Kontaktcenter.

Om du hyr fastigheten du bor i
Om du hyr din bostad så är det ägaren av fastigheten som måste göra ändringen av renhållningsabonnemanget. 

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa